MITEAM MEETINGS

DET VIRTUELLE MØDERUM…

Med Mitel’s MiTeam Meetings tilbyder VINCENTZ AS en cloud-baseret multi-party-video mødeløsning, med understøttelse af alle nødvendige funktioner og teamfunktionalitet til den virtuelle arbejdsplads.
MiTeams Meetings Laptop
MiTeam Meetings

Muligheden for at kunne arbejde og samarbejde virtuelt i virksomheden, giver rum for fleksibilitet som kommer medarbejder og virksomhed til gavn. Når vi arbejder i virtuelle teams, giver det gode betingelser for at afvikle mere effektive møder. Fordi vi kan vende tilbage til det virtuelle rum, både før og efter mødet, hvor alle informationer er samlet i en stream, tilgængelige for teammedlemmerne.

At arbejde i teams og med projekter gør flere kommunikationsformer nødvendige. Når vi f.eks. arbejder fra vores virtuelle arbejdsplads, er øjenkontakt, så man kan se og fortolke de andre mødedeltageres kropssprog, vigtig for mødeoplevelsen, uanset webmødet er mellem 2 eller flere mødedeltagere.

Enhver med MiTeam Meetings kan arrangere virtuelle møder, og invitere interne og eksterne mødedeltagere. Der kræves ikke MiTeam Meetings for at deltage i virtuelle møder. Det virtuelle møderum vil være tilgængeligt, både før og efter mødet, for alle teammedlemmer med MiTeam Meetings. Øvrige mødedeltagere har status som gæster, der har adgang til en virtuel lobby til mødet, indtil mødearrangøren kvitterer for deres adgang til det virtuelle møderum.

MiTeam Meetings videopræsentation
Huddle Rooms til MiTeeam Meetings

De små mødelokaler, som også kaldes huddle rooms, er blevet mere og mere populære de seneste år. Mange virksomheder vælger at lave små mødelokaler, med plads til 1-5 personer, hvor der kan holdes interne og eksterne møde og projektarbejde.

MiTeam Meetings er bl.a. testet med Jabra, Poly og Logitech huddle room løsninger…

Gør ethvert huddle room til et MiTeam Meetings huddle room. Tilslut bærbar computer, der kører MiTeam Meetings, via USB til eksisterende skærm og videokamera i ethvert huddle room. Gør tilslutninger simple med en universal USD Hub (anbefales).

Sådan skal et almindeligt online-møde virke

Book det planlagte møde via din kalender, eller start et ad-hoc-møde direkte fra chatvinduet eller din softphone. I begge tilfælde oprettes automatisk et virtuelt rum, som alle inviterede team medlemmer kan deltage i, og få adgang til oplysninger der kan være nyttige inden mødet: Hvem inviteres, dagsordenen, tidligere mødereferater, præsentationer og andre vigtige dokumenter, film, links og andre filer.

Før mødet får teammedlemmer mulighed for at stille spørgsmål, chat, give afklaringer, vedhæfte filer osv. i det virtuelle rum.

Videosessionen skal starte automatisk, og der kræves ikke yderligere login. Deltagerne kan også ringe til mødet. Du kan nu se og tale med deltagerne, invitere flere, chatte og dele skriveborde, applikationer osv., ligesom den traditionelle måde at afholde møder på, bare mere effektivt og struktureret fordi alle har adgang til samme mødemateriale igennem mødeforløbet. Ligeledes skal mødet kunne optages, ved behov og til senere brug, og optagelse skal være mulig fra alle enheder (PC, smartphone, tablet og via web).

Den virtuelle arbejdsplads

Med den virtuelle arbejdsplads kan der nemt oprettes et fælles arbejdsområde som team-medlemmer kan dele før, under og efter et møde og kunne genoptage. Med adgang til dagsorden, chat, dokumenter, film, uanset hvad der end kræves, vil man kunne arbejde effektivt i virtuelle teams og kunne have en løbende dialog med kunder på baggrund af telefon, video og webmøder.

MiTeam Meetings & MiCollab

Mitel’s MiCollab og MiTeam møder, har alt hvad du har brug for af voice-, chat- og videofunktioner til den hybride arbejdsplads og til problemfrit, at samarbejde med hvem som helst og til enhver tid.

> MiCollab & MiTeam Meetings for Remote Workers <

De værktøjer som benyttes på den virtuelle arbejdsplads, skal fungere ukompliceret, virke hver gang og betjenes uden behov for brugervejledning.

Professionelt og brugervenligt møderedskab for virtuelle møder (fungerer på PC, Tablet, Smartphone og Web)

Opret et planlagt online-møde i Outlook-kalenderen, og tilføj MiTeam Meetings mødelink i mødeinvitationen, ved at trykke på MiTeam Meetings-ikon (integreret i Outlook med plug-in fra Mitel). Et virtuelt møderum er nu oprettet i MiTeam Meetings, som kan tilgås af alle inviterede mødedeltagere.

Det er også muligt og sende et MiTeam Meetings mødelink under en igangværende telefonsamtale, og fortsætte samtale som et online-mødet i det virtuelle møderum med video, chat, screen-sharing og dokument-deling.

Synkronisering mellem Outlook-kalender og MiTeam Meetings, leverer overblik over kommende og forhenværende MiTeam Meetings onlinemøder. Afhold et ad-hoc online-møde når du er på farten fra din smartphone, og optag mødet fra Mobil App.

Mitel Miteam Meetings leveres også som selvstændig video-mødeløsning, i lighed med f.eks. GoToMeeting og Zoom, og er den integrerede videomøde-løsning i FleXmobility.Cloud til den virtuelle arbejdsplads i lighed med Microsoft Teams.

MiTeam Meetings kan også integreres og benyttes fra Microsoft Teams

Med Mitel Assistant, Mitel Bot-applikationen, integreret med Microsoft Teams, kan du starte et MiTeam-møde ved hjælp af @mentions fra enhver Microsoft Teams-kanal. Du kan oprette og deltage i et MiTeam-møde direkte fra Microsoft Teams ved hjælp af Bot’s kommandoer. Møderne oprettet i Microsoft Teams vises på listen Mine møder i MiTeam Meetings-applikationen.

LÆS OGSÅ:

Mitel blogs; HOW A TRUE COLLABORATION EXPERIENCE MAKES YOUR TEAM A SUPERSTAR…

Artikel fra Berlingske publiceret 31. marts 2020Det virtuelle kontor er fremtidens arbejdsplads

Artikel fra Berlingske publiceret 29. september 2020Den virtuelle arbejdsplads


Fordele med MiTeam Meetings:
  • 100 procent webbaseret og kan benyttes uden APP-installation.
  • Udvidet team-funktionalitet, der kan benyttes med interne og eksterne mødedeltagere.
  • Lobby: For eksterne deltagere, så du har kontrol over hvem der er i mødet.
  • Synkronisering med Outlook-kalender.
  • Optag onlinemøder fra alle enheder; PC, smartphone og tablet.
  • Inkluderer Mitel CloudLink® hvor data lagres sikkert og centralt.
  • Forener flere kommunikationskanaler i en enkelt applikation og forenkler samarbejdet.
  • Mere produktive møder, fordi virtuelle møderum giver mulighed for bedre forberedelse, og opfølgning på baggrund af tilgængelig information og mødemateriale i det virtuelle møderum, før og efter mødet.
  • Reducerer tidsforbrug, rejseomkostninger og bidrager positivt til det grønne regnskab.
  • Kan integreres og anvendes i Microsoft Teams.

SE INSTRUKTIONS-VIDEOER:

> Quick Learning Videos MiTeam Meetings


Interesseret i og høre mere eller prøve MiTeam Meetings? Kontakt os gerne for mere information, besøg af en vores konsulenter eller et online webmøde.

VINCENTZ AS | CVR 35241566 | T. +45 70 220 220 | @. info@vincentz.dk
Live chat
Vi er online alle hverdage
mellem kl. 9 til 15
VINCENTZ AS - MOBILMENU