ONE-CONNECT.CLOUD 

ONE-CONNECT ER EN PLATFORM FOR ERHVERVSTELEFONI TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER SOM ER DESIGNET TIL AT GØRE DINE MEDARBEJDERE MOBILE

One-Connect er nem og enkel telefoni i Skyen, en “all-inclusive” løsning, hvor trafikaftale  indgår ”uden binding”, og sikre altid konkurrencedygtige priser sammen med en brugervenlig omstillingsløsning, for firma- og mobiltelefoni til erhverv, baseret på Uni-tel’s hosted One-Connect platform.

HVAD ER FORDELEN VED ONE-CONNECT?

Du får én løsning til det hele. Tingene hænger naturligt sammen, så det er dig og din forretning, der bestemmer. Du integrerer hovedkontor eventuelle filialer og hjemmearbejdspladser ét sted og oplever et nyt niveau af ukompliceret og moderne kommunikation på kontoret, på hjemmearbejdspladsen og på mobilen.

HVAD OMFATTER ONE-CONNECT?

Mobiltelefoni, ip-telefoni og omstilling er alt sammen en del af One-Connect. Det samme gælder de services, som du og din virksomhed har brug for. Du får din fulde frihed til at sammensætte løsningen og få den ideelle kommunikationsplatform.

ONE-NUMBER – ÉT NUMMER TIL ALLE ENHEDER

One-number er sammenkoblingen af fastnet og mobil, dvs. indgående opkald kan modtages på enten mobil, IP-apparat eller begge – I bestemmer! Ved udgående opkald bestemmer du også selv, hvilket nummer du vil præsentere – skal det være firmaets numre eller dit mobilnummer, det er op til dig.

INTERAKTIVT STATUS-BOARD OG OPKALDS-STATISTIK

Dashboard i One-Connect giver live overblik over løsningen, og et her og nu billede for status, grupper, igangværende opkald m.v. Sammen med overblik over hvor mange der står i kø og hvor længe, samt den længste ventetid og den samlede taletid for de enkelte brugere.

Dashboard som PC-omstilling, gør det nemt og betjene virksomhedens hovednummer, fungerer som backup for kollegaerne. Samt mulighed for træk af kald og søgning på interne og eksterne brugere.


Altid opdateret og tilgængelig på alle enheder

Med One-Connect har I adgang til en altid opdateret løsning i Skyen der fungerer med alle enheder, så I kan omstille kald, se status på kollegerne og melde jer ind og ud af køer direkte fra jeres mobiler med One-Connect app. Softphone og IP-bordtelefon tilbydes også sammen med webbaseret Dashboard og PC-omstilling tilbydes også i cloudløsningen.


Erhvervstelefoni integreret i Microsoft Teams

Med One-Connect foran Microsoft Teams bliver der mulighed for en komplet integration af den enkelte brugers enheder. Mobilnummer, fastnetnummer og Teams-nummer smelter sammen og giver den enkelte medarbejder mulighed for selv at bestemme, hvordan vedkommende vil kunne kontaktes.

Hvis opkald på mobilen f.eks. ønskes besvaret på Teams-klienten, sætter man blot et flueben i brugerens profil. Dermed bliver indgående kald til mobilen præsenteret på Teams-klienten. Den enkelte kan selv styre det hele på Uni-tel’s One-Connect Mobil App.

To løsningsmodeller med otte cifre

Hos VINCENTZ AS arbejder vi med to forskellige løsningsmodeller for telefoni i Microsoft Teams. De kan også kombineres. Fælles for dem er, at hver enkelt medarbejders Teams-klient udstyres med et 8-cifret dansk telefonnummer. Dermed bliver det muligt for alle i verden at ringe til brugerens Teams-klient. Præcis som var det en bordtelefon, der havde fået det 8-cifrede telefonnummer.

Avanceret Teams-telefoni

Det er dog de færreste virksomheder, som kan klare sig med blot at få ”hul igennem” via telefon til og fra de enkelte medarbejderes Teams-klienter. De fleste har behov for mange af de funktioner, vi kender fra almindelige telefonsystemer, fx …

  • Indtalt velkomsthilsen
  • Afspil åbningstider mv.
  • Ind- og udmelding af køer
  • Indtalt velkomsthilsen
  • Afspil åbningstider mv.
  • Ind- og udmelding af køer

VINCENTZ AS løsning på dette er en virtuel PBX. I stedet for at stille kald direkte igennem til en medarbejders Teams-klient, integrerer vi alle de velkendte funktioner fra et moderne omstillingsanlæg, således Microsoft Teams får tilført de faciliteter der ikke leveres af Microsoft, som er nødvendige for at Microsoft Teams kan fungerer som en komplet løsning med det bedste fra to forskellige verdener.

Det korte af det lange er, at før et kald stilles igennem til virksomhedens Teams-brugere, dirigeres det gennem den intelligente løsning, der fx afgør om det skal lægges i en kø, om der skal gives valgmuligheder, eller om der automatisk skal tjekkes for, om virksomheden har lukket på grund af ferie eller helligdage. Eller om det bare er udenfor åbningstid.

Simpel Teams-telefoni

Den intelligente løsning giver et hav af muligheder, men for nogle vil den være unødvendig. VINCENTZ AS´ løsning på dette, er at tilbyde fleksibilitet, så der kan vælges, om nogle medarbejdere skal køre ”direkte igennem” mens andre medarbejdere oprettes i det avancerede system, det kan vi gøre med One-Connect.

Eksempel på kombination

En kundeservice-afdeling har brug for køer, tilpassede autosvar, viderestilling og valgmuligheder. Disse medarbejdere oprettes i den intelligente løsning, One-Connect.

Lager og produktionslinje skal også kunne træffes telefonisk, men de skal ikke kunne andet end at modtage kald på direkte numre eller ringe direkte ud. Disse oprettes på den simple model, hvor trafikken fødes direkte ind i Teams.

Der kan stadig ringes gratis internt mellem alle medarbejdere i virksomheden på tværs af de to løsningsmuligheder.

Tre veje til telefoni i Teams

Hos VINCENTZ AS tilbyder vi Teams-løsning i følgende tre koncepter:

  • One-Connect + Teams
  • Direct Routing
  • Kombi-løsning

Hvis vi skal være strengt tekniske, er det faktisk sådan, at Direct Routing fra den Microsoft Certificerede SBC fra Audiocodes anvendes i alle løsningsmodellerne. Fordi vi skyder den avancerede platform, One-Connect, ind foran Teams i det ene koncept, har vi blot valgt at kalde det andet for ”Direct Routing”. Den er i sagens natur mere direkte end den første.

Grafik: Forskellige typer opsætning

Figuren viser forskellige modeller for integration af telefoni i Microsoft Teams.

Vælg den mest økonomiske løsning

Fordelen ved at køre nogle af virksomhedens medarbejdere på Direct Routing, mens andre kører med One-Connect foran, er primært økonomisk. Da man undgår at købe avanceret brugeradgang til dem, der basalt set ikke har brug for andet end en klartone på Teams-klienten.

Total integration for den enkelte bruger

En af de helt store fordele ved at bruge et system som One-Connect foran Teams, er, at det giver mulighed for en komplet integration af den enkelte brugers enheder. Mobilnummer, fastnetnummer og Teams-nummer smelter sammen og giver den enkelte medarbejder mulighed for selv at bestemme, hvordan vedkommende vil kunne kontaktes.

Hvis opkald på mobilen f.eks. ønskes besvaret på Teams-klienten, sætter man blot et flueben i brugerens profil. Dermed bliver indgående kald til mobilen præsenteret på Teams-klienten. Den enkelte kan selv styre det hele på Uni-tels One-Connect mobil app.

Fleksibilitet vægtes højt

En anden fordel ved at kombinere Microsoft Teams med et avanceret telefonsystem er på udgående kald. Med vores One-Connect kan medarbejderen fx frit vælge, om vedkommende ønsker at præsentere sit mobilnummer, sit Teams-nummer eller virksomhedens hovednummer på udgående kald.

Løsningen er designet ud fra vores erfaring med, hvor meget fleksibilitet betyder for it-afdelingens muligheder for at levere det, folk efterspørger. Ofte er der af forskellige tungtvejende grunde brug for en høj grad af standardisering. Dette står i kontrast til den modstand overordnede beslutninger truffet på vegne af alle medarbejdere ofte møder fra medarbejdernes side. Individuelle behov skal sjældent afvige meget, før der opstår utilfredshed.

Kodeordet i vores løsning har været at give en høj grad af frihed for den enkelte, som ikke clasher med behovet for central styring.

Fleksibilitet går i øvrigt igen på den enkelte medarbejders valg af mobildækning, hvor der frit vælges mellem dækning fra Telenor eller TDC.

Der er kun få krav til at komme i gang med telefoni via Teams

Brugere, der skal have tildelt et telefonnummer til deres Teams-klient skal enten have en E3-licens og en Phonesystem-licens eller den komplette E5-licens, hvor Phonesystem automatisk følger med. Ingen behov for dyrt udstyr, specielle software-add-ons eller noget som helst andet.

Kontakt VINCENTZ AS om Microsoft Teams med One-Connect løsning.


Interaktivt dashboard og opkaldsstatistik

Dashboard  giver direkte adgang til enkel omstilling, træk af kald samt søgning på interne og eksterne brugere. Herudover, overblik over hvor mange der venter i kø og hvor længe samt den længste ventetid og den samlede taletid for de enkelte brugere. Dashboard er webbaseret, kan tilpasses med individuel visninger og tilbydes i 2 udgaver. Dashboard er tilgængelig for alle brugere i One-Connect løsningen. Dasboard/Interaktivt fungerer som PC-omstilling og kan tilknyttes af en eller flere brugere i løsningen – fungere også i forbindelse med med Mobil brugere.


Softphone – IP-telefoni direkte på din PC

Softphone er løsningen til dig, der ønsker IP-telefoni i høj kvalitet uden dyr hardware. En softphone kan fuldstændig det samme som en klassisk fastnettelefon. Det unikke er, at den kommunikerer direkte med virksomhedens telefonsystem uden et apparat på bordet. Dermed kan du benytte Uni-tels professionelle One-Connect-platform uden omkostninger til andet end et headset. Og uanset hvor du er.

Fordele ved softphone

  • Skræddersyet til One-Connect
  • Gør medarbejderen mere mobil
  • Betjenes direkte fra computeren
  • Samme telefon i firma og på hjemmekontor
  • Opkaldshistorik og nemt tilbagekald
  • Fuld valgfrihed på typen af headset

KLAR DET HELE FRA MOBILEN…

One-Connect mobil-APP

Med One-Connect appen på din smartphone har du altid massere af smarte funktioner lige ved hånden. Omstil kald, se status på dine kollegaer, meld dig ind og ud af grupper/køer og skift din profil direkte på mobilen. Appen er udviklet til Android og iOS og kan downloades fra App Store her… eller fra Google Play her…

Profiler

Appen giver dig mulighed for at lave personlige profiler til alt efter din tilgængelighed. Fx. kan du lade din mobil tage alle indgående opkald når du er på farten eller viderestille til et hovednummer/kollega hvis du er i møde eller holder fri.

Kontakter

Med One-Connect app, er det gjort nemt for dig at have alle dine kollegaer lige ved hånden. Du kan selvfølgelig se navn og numre på dine kontakter, og derfra kan du også sende dem en SMS eller e-mail.

Køer

Du akn logge dig til og fra på virksomhedens køer og aktivere “Forstyr ikke” med forskellige tilpasningsmuligheder.

Virtuel telefonsvarer

Du får en visuel telefonsvarer med alle dine beskeder samlet ét sted. er kan du nemt aflytte, spole, slette og få sendt dine beskeder som MP3-filer til din e-mail. Du kan også se, hvem der har lagt en besked, så du altid kan svare hurtigt tilbage.

Integration af telefoni og CRM

Når man først får hul på at integrere telefoni og CRM, åbner der sig masser af muligheder. Forskellige virksomheder har forskellige behov, men visse ting går igen de fleste steder. Nedenstående eksempler vælger mange at implementere helt fra start.

Både kundeservice, salg og interne arbejdsgange løftes markant, når telefoni og CRM spiller sammen. Læs om mulighederne ved integration af telefoni- og kundesystemer og se, hvad det kræver at komme i gang.


Statestik

Med Uni-tels statistik løsning får I nemt et overblik over jeres kaldhistorik. Uanset om du er One-Connect eller IP-telefoni kunde får I gratis adgang til vores statistikløsning. I stedet for foruddefinerede grafer, har vi valgt en løsning med større frihed til selv at tilpasse til jeres konkrete behov. Således kan der filtreres på telefonnummer, hovednummer, bruger/kø samt vælge forskellige intervaller og diagramtyper.

Se videoen – Sådan bruger du Uni-tels statistikløsning til One-Connect


Kontakt os gerne for en snak som vi gerne følger op på med et uforpligtende tilbud på One-Connect.Cloud til din virksomhed.

VINCENTZ AS | CVR 35241566 | T. +45 70 220 220 | @. info@vincentz.dk
Live chat
Vi er online alle hverdage
mellem kl. 9 til 15
VINCENTZ AS - MOBILMENU