DK

ALLE TALER OM SKYPE FOR BUSINESS

VI BRINGER LIDT EKSTRA FAKTA OM SKYPE FOR BUSINESS…

På møder med kunder støder vi tit ind i temaet ”Skype for Business”.

En del virksomheder stifter bekendtskab med Skype for Business, fordi det følger med de Microsoft produkter, som firmaet køber eller har licens til – eller fordi man i hverdagen oplever et behov for også at kunne deltage i møder via Skype.

Tankegangen er så, hvorfor ikke benytte Skype for Business?

Virksomheder som allerede anvender Skype for Business, har typisk en installation hos dem selv, i eget datacenter, eller hosted hos en IT-leverandør, og anvender de kendte Skype for Business funktioner som; IM, Presence og Præsentation.

Nogen anvender også Skype for Business til intern telefoni og overvejer at indføre det som telefonløsning. 

Nogen har indført Skype for Business som telefonløsning, og er blevet rigere på erfaring i forhold til de begrænsninger, der er i en Microsoft Skype for Business telefonløsning.

SFB_logo

SKYPE FOR BUSINESS SOM TELEFONLØSNING

I vores arbejde med kunder har vi identificeret en række forhold, som man som beslutningstager skal være opmærksom på, hvis overvejelserne også omhandler Skype for Business som telefonløsning – her er nogle af dem:

  • Vælges Microsofts ‘Cloud PBX’ løsning, hvor Skype for Business “telefonløsning” flyttes op i Office 365, i Microsofts globale cloud, bliver virksomhedens telefonløsning underlagt Microsofts definerede brugerflade, og Microsofts egne eller MS certificerede løsninger. Telefonløsning bliver en Microsoft cloud service, hvor softwaren er licenseret og ikke købt, men baseret på månedslicens, hvor der betales til Microsoft fremadrettet.
  • Vælges Skype for Business telefonløsning, med installation OP (On-Premise) i eget datacenter/IT-miljø eller hosted hos en IT-leverandør, kræver Skype for Business som telefonløsning med enterprise voice et avanceret opsæt med flere servere, og har, set over en 5 årig periode, en høj TCO (total cost of ownership).
  • SfB klienten fungerer ikke på mobile devises, uden datadækning (WiFi eller 3G/4G) og må ikke opfattes som en mobilklient, der kan fungere på GSM/mobilnettet, også uden 3G/4G dækning. SfB klienten er en softphone som kræver data.
  • Skype for Business mangler basal funktionalitet. Fx notering, ved optaget eller ubesvaret samt indbrydning, som ikke er muligheder i alm. opkaldssituationer.
  • Dynamisk status understøttes ikke i SfB klienten, hvor brugeren har mulighed for at vælge en individuel statusinformation, som fx; På mobil, Til frokost, Arbejder hjemme, Til møde i Århus, Arbejder hjemme indtil middag, osv.
  • Der opleves begrænset funktionalitet på andre enheder end Windows enheder. Fx er det svære, i en præsentation, at dele skærm og/eller dokumenter fra en iPad. Og der er situationer, hvor det vil være nødvendigt at benytte webbaseret adgang, fra enheder der ikke benytter Windows OS.
  • SfB omstillingsklient er til SBC (single bord computer), og har i forhold til andre omstillingsklienter/PC-omstillinger begrænset funktionalitet og betjenes med flere vinduer, der åbner separat med de forskellige funktioner under opkaldshåndtering.
  • Hvis virksomheden ønsker nye IP-telefoner, eller hen ad vejen at supplere SfB klienten hos brugere med bordtelefon, er det nødvendigt at telefonen er Skype for Business certificeret. Der kræves med andre ord proptrioære IP-telefoner til Skype for Business telefonløsning.
  • Der er begrænsning i velkomstmenu (IVR), hvor der er få niveauer og muligheder for menuvalg.
  • Telefonkøer er reelt ringegrupper uden mulighed for prioritering af kald, og der er en meget begrænset servicefunktionalitet ved løsningens telefonkøer (ringegrupper).
  • Det er ikke muligt at route opkald på baggrund af eksempelvis et kunde- eller fx CPR nr.
  • Dirigering af opkald dybere ind i firmaets organisation er meget begrænset, fx dirigering af VIP-kunder eller debitorer på baggrund af opkaldinformationer ved A-nr. visning eller tast-selv informationer.
  • Hvis man er optaget i Skype for Business løsningen, får man i flere senarier, fortsat kald ind på SfB klienten (busy og busy).
  • Mobiltelefoner kan kun være med i ringegrupper, hvis de har SfB klienten aktivt kørende, hvilket kun er muligt med datadækning (WiFi eller 3G/4G).
  • Det mobile datanet er i udvikling, men realiteten for SfB brugerne er, at ’hand over’ mellem operatørernes net og mobilmaster ikke fungerer i praksis. Erfaringer fra brugerne, melder om udfald og svingende lydkvalitet, endda tab af samtaler. Derfor ender mange SfB brugere med at SfB klienten fravælges den ude på mobilen, når de er på farten.
  • Udvidet funktionalitet til Skype for Business telefonløsning fx; Contact Center, Voice Logging, Dashboards, Voice Recording og Statistik etc. kræver certificerede 3. parts applikationer.
  • Hvis virksomheden har behov for at anvende ISDN-bylinjer, kræves brug af gateway fra 3. part.
  • Skype for Business er en proprietær løsning og tilbyder ikke et åbent API (Applikations Interface).

BEDRE SKYPE FOR BUSINESS TELEFONI

Skype for Business vil for de fleste virksomheder ikke kunne stå alene som telefonløsning, uden supplement fra en eller flere eksterne applikationer, og VINCENTZ AS er en af de aktører, der kan sikre bedre og mere funktionel Skype for Business telefoni til virksomheden.

VINCENTZ AS er eksperter i erhvervstelefoni, og kan supplere en Skype for Business løsning med funktioner, som gør firmaets telekommunikation komplet og mere effektiv med funktioner og applikationer, som Skype for Business alene ikke leverer – her er nogle af dem:

  • Mobilklient der fungerer både med GSM og WiFi samt 3G/4G mobildækning, og har presence integration til Office 365.
  • Pc-omstilling der tilbyder; Free Seating, Exchange integration og Presence integration til MS Outlook og Office 365 kalender.
  • Menuvalg – avanceret velkomstsvar med hovedmenu og undermenuer samt mulighed for nat- og dagsvar, frokost lukket, kø-annoncering og gruppe-voice-mail.
  • Avanceret nummerstyring – automatisk dirigering af opkald ind i firmaet ud fra opkaldsdata.
  • One-number – benyt samme telefonnummer på alle enheder; SfB klient, Smartphone, Tablet og på IP-bordtelefon. Mens mobilnummer opfattes som medarbejderens private nummer.
  • One-voice mail – benyt samme personlige voice mail til både din SfB klient og din mobiltelefon med Email og sms-notifikation. Din voice mail kan aflyttes fra din SfB klient, din mobiltelefon og via din e-mail. Din voice mail kan automatisk slette beskeden i telefonen, når den er sendt til din e-mail.
  • Differenceret routning af kald, i forhold til om det er interne eller eksterne opkald.
  • Styring af brugernes profiler; på baggrund af kalender info, og tekst i emnefeltet. Samt mulighed for at brugerne også selv skifter status/profil, frem for det er kalenderaktiviteten der ændre profil hos brugeren, når et møde trækker ud eller bliver tidligere færdig end planlagt.
  • Mobil status visning – få også vist mobil status i SfB klienten.
  • Korrekt A-nummervisning – hvis du har viderestillet din SfB klient til din mobiltelefon, bliver nummeret fra den, der har ringet til din SfB klient, vist på din mobiltelefon. Ikke dit SfB klient telefonnummer.
  • Valgfri A-nummervisning – vis det telefonnummer som du ønsker, når du ringer ud, uanset hvilken enhed du ringer fra… din SfB klient eller din mobiltelefon.
  • Google integration – Gmail og Google Chrome.
  • Live statistik på opkald – se live statistik på aktive opkald. Se aktuel kaldstatistik for hver bruger og hver afdeling m.m.
  • Statistik og rapporter – genererer individuelle og faste rapporter på baggrund af historikken i telefonløsningen.
  • Voice recording – optag automatisk alle ind- og udgående kald via firmanummer eller One-number, også på mobiltelefonen.
  • SIP/DECT – gør det muligt at udstyre medarbejdere lokalt med trådløse lokaltelefoner, hvor mobiltelefon eller mobildækning ikke er optimalt.
  • Call Center – Contact Center og multimedia blending med routning af e-mail, chat og henvendelser via hjemmeside.

KOM HELT I MÅL MED VINCENTZ AS

VI TILBYDER DIG FUNKTIONALITET PÅ TOPPEN AF DIN SKYPE FOR BUSINESS LØSNING

Siden start 90’erne har vi tilbudt telefonløsninger til vores kunder. I starten var løsningerne 100% hardware baseret, i dag er de 95% softwarebaseret.

Vores hovedfokus er at levere ‘seamless’ kommunikation der fungere gnidningsløs, transparent og forenet. Den know how har vi mulighed for også at anvende til at tilføre funktionalitet på toppen af Skype for Business.

LÆS OGSÅ… MiVoice for Skype for Business

Samspillet mellem Microsofts suite af office-produkter og Skype for Business, giver den enkelte medarbejder mulighed for højere produktivitet i samarbejdet med kolleger og i dialogen med kunderne. Med Microsofts Office 365 samles alle office-produkterne i en cloud-baseret løsning der også inkluderer Skype for Business funktionerne; IM, Presence og Præsentation samt intern telefoni mellem Skype for Business brugere. Ønsker man og udvide Skype for Business funktionaliteten, til også at omhandle Microsofts ‘Cloud PBX’ løsning, skal der også betales for entreprise licenser.

HAR DU BESLUTTET DIG FOR SKYPE FOR BUSINESS SOM TELEFONLØSNING?

Er dit mål bedre kundeservice, højere effektivitet eller øget omsætning? Så har du mulighed for bedre at realisere målene ved at kombinere din Skype for Business telefoni med funktionalitet fra FleXmobility UC – powered by Mitel. Der kan tilføre Microsoft telefonløsning ’Skype for Business’ komplet funktionalitet med udstyr, software og applikationer der leveres fra den samme producent.

LÆS OGSÅ… Mitel + Microsoft – A winning Combination for Communication & Collaboration
LÆS OGSÅ… 6 Customer Service Tools for Skype for Business…

HAR VI BIDRAGET MED NY VIDEN OM SKYPE FOR BUSINESS SOM TELEFONLØSNING, DER OGSÅ GIVER BEHOV FOR AT UNDERSØGE ET ALTERNATIV?

Med FleXmobility® UC  er det også muligt at komme helt i mål med en UC løsning fra en producent, der kan levere alle byggeklodserne til en komplet UC-platform som virtuel løsning, til VMware eller Hyper-V.

Mere mobilitet – FleXmobility® UC understøtter først og fremmest mobile enheder, og tilbyder mobilvenlige grænseflader og funktioner.

Mere fleksibilitet – Med FleXmobility® UC bliver du aldrig fastlåst i en løsning eller til en platform. FleXmobility® UC baseres på åbenhed, om det er i forhold til gårsdagens teknologi eller morgendagens innovationer.

Flere funktioner – FleXmobility® UC er powered by Mitel, markedsleder inden for UC, og samarbejdende med bl.a. Microsoft, for at sikre integrerede løsninger, der forbedrer kommunikation og samarbejde.

LÆS OGSÅ… FleXmobility® UC-klient

VINCENTZ AS tilbyder med FleXmobility® UC en komplet UC-platform, der er både økonomisk, fleksibel, adaptiv, uafhængig og mobil – en ‘all inclusive’ løsning, der samtidig også tilbyder et åbent API (applikations interface).

Kontakt os gerne for en snak eller et uforpligtende møde om en mere komplet telefoniløsning.

VINCENTZ AS - MOBILMENU